Skör Tråd...

"Go easy on my conscience
Cause it's not my fault
I know I've been taught
To take the blame
Rest assured my angels
Will catch my tears
Walk me out of here
I'm in pain
As my soul heals the shame
I will grow through this pain
Lord I'm doing all I can
To be a better man"

                   -Robbie Williams

 

Just nu hänger allt på en skör tråd. Två vägar att välja. Ena är bra för mig men jobbig att komma fram till. Jag vet inte om jag har tålamodet. Den andra kan jag lätt fall in i, när som helst. Jag hatar panikångestattacker.

 

I alla fall. Jag rinde till den jag ville ringa efter att ha dragits ner i skiten än en gång. Sjävtortyr är en annan sak jag hatar. Jag har totalt slutat med ikoniseringen, om den ens existerade. Jag tror inte det.

Men allt hänger på två vägar. Jag ska göra allt för att inte hamna där nere igen.

 

Jag undrar om man bryr sig om att någon bryr sig om en. Jag skulle vilja veta är om man har gjort någon förändring i någons liv. Om jag har gjort något liv till det bättre.

 

Idag förvandlades en dålig nyhet till en bra nyhet för mig. Jag behöver det. Jag behöver en sån person som henne i mitt liv. En person som ser så lätt på livet. Det är något av det underbaraste. Jag orkar inte känna efter längre. Jag vill ha ett lättare liv då valen inte blir svåra. Valen är inte svåra, det är bara att göra det rätta som är det svåra.

 

Just nu ligger mitt mående på en skör tråd. Vad är rätt och fel. Väg A eller Väg B. Jag vet vad som är rätt.

Ändå om jag ser tillbaka några år så ångrar jag så mycket. Jag önskar jag kunde säga till den personen exakt vad som behövde göras. I Magnolia så sägs det att det svåraste är att förlåta. Jag ska göra allt för att förlåta. Dock så är jag klar med det förflutna men det förflutna är inte klar med mig.

 

Jag kommer ge tillbaka allt vad jag har en dag och då. En dag kommer jag stå där. En dag. En vinnare. Jag kommer segra. Just nu ska jag bara bli bra och förlåta. Jag ska göra allt för att inte hamna där nere. Sen kommer jag stå där som en vinnare. Då hon har allt hon någonsin önskat sig. Vem det än blir...

 

We stumble in a tangled web, decaying friendships almost dead
And hide behind a mask of lies
We twist and turn and we avoid, all hope of salvage now devoid
I see the truth inside your eyes

Time manipulates your heart, preconceptions torn apart
Begin to doubt my state of mind
But I won't go down on what I said
I won't retract convictions read
I may perplex, but I'm not blind

So take all this noise into your brain and send it back again
I'll bear the cost, shed my skin, call you up and then...

I'll say the words outloud:

Manipulation. Fabrication.
Conversation. Annihilation
Damnation. Frustration. Elevation.
Procreation. Anxiety.
A thousand words will give the reasons why I don't need you anymore.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback