Separation...

Ordet har fått en ny betydelse idag. Vad är separation?
En separation är när man separerar från någon. Oftast säger man separation när det gäller någon/något man tycker om.

Separation är inte bara ting. Att kunna separera sina känslor och se skillnaden. Vi är alltid beroende av människor, utan social förmåga så mår man psykiskt och fysiskt dåligt. Det gäller att kunna separera sig själv från någon annan, att kunna stå självständigt. Varför ser jag mina vänner som en del av mig?
Det har fungerat bra så länge saker och ting fungerar så som jag vill att det ska fungera. Dem är inte en del av mig. Jag är jag och ingen annan.
Att separera sig själv från andra är en viktig egenskap.
Det är också viktigt att kunna separera känslorna från varandra. Att inte beblanda kärlek med hat, svartsjuka med aggression, kärlek med ägande.

Jag börjar fundera på om omvärlden har rätt? Kan inte mina känslor vara helt oberoende av varandra? Känslan av att omvärlden ser mig som offret och känslan av att jag faktiskt är kär?

Det är idiotiskt att sitta och grubbla på saker som du inte kommer få svar på förens om några dagar, veckor eller månader. Kom igen. Le!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback