Existentiella Frågor: Del 1...

Hur skapades världen?
Jag tror att världen skapades av människorna. För hade vi inte uppfattat världen så hade den inte existerat.
Nu kan man ju tänka så här. Om vi inte kommer ihåg en dröm har den då existerat?
Då kan man gå ännu djupare in, kan man glömma något som påverkat än. Påverkar en dröm en lika mycket som det verkliga livet?.
Livet finns bara så länge det existerar, samma sak med drömmar. Styr du över dina drömmar?
Ja, för det kommer från din hjärna, det är din kropp som styr din hjärna. Inte fysiskt du som bestämmer vad du ska drömma om men du kan påverka vad du ska drömma om och det gör att du styr lika mycket som i vanliga livet. Hur mycket man nu styr i vanliga livet kommer jag inte gå in på, för det gör ni egentligen inte.

Vad är meningen med livet?
Ja, den eviga frågan. en god vän sa till mig att den här frångan är helt fel ställd.
Vad är meningen med Ditt Liv?

Vad är ondska och varför finns det?
Vad är godhet?, det är för mig en lika stor fråga.
Saken är den att om en person mördar en människa är det ont då?
Om det var i självförsvar? Om det var för att den här personen var nära på att mörda din familj?
Saken är den att det finns saker som folk kan mörda för som är ganska konstiga enligt vissa personer. Men om en person har som sin mening med livet att låta en skalbagge leva, sen trampar någon ihjäl den där skalbaggen då har den personen inget kvar att leva för och vill mörda för den som tog bort hans mening med livet.
En pedofil kanske fick för lite kärlek som liten eller vad som helst. Ni fattar min mening.
Saken är den att vi bara är två parter som försöker addera ihop noll plus noll.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback