En TV, Tio Kramar, Och En Läskburk...

"Yeah turn down the love songs that you hear
'Cause you can't avoid the sentiment
That echoes in your ear
Saying love will stop the pain
Saying love will kill the fear
Do you believe
You must believe"
                                  - Robbie Willams - Supreme

Dessa två dagar har påmint mig om vad jag egentligen gjort det senaste året.
Igår var det med UNF. Var med dessa kufar hela dagen och hälsade den nya konsulenten välkommen. Poker senare på kvällen med UNF:arna.
Ett år av kompisar.

Sen idag var en kollosalt konstig dag.
Vaknade upp. Cyklade till Expert där jag träffade Sune och Toveh.
Vi cyklade sen vidare till flygplatsen. Hamnade till slut vid en av SVT:s lokaler.
En vacker Maria kom ner och hälsade oss välkomna.
Vi fick en loge som vi la våra grejer i och sen satt jag och Toveh oss ner vid ett bord medans Sune fick smink.

Maria informerade oss om programmet lite. Jag var uppe i varv.
Efteråt så sa till och med Toveh att jag flörtade med Maria. Hon var 20 år och hade börjat där ganska nyligen. Men hon verkade inte ta illa upp och flörtade tillbaka.

Sen kom program ledarna. Tjejen kramade om en kille som också skulle vara med i programmet och jag råkte kläcka ur mig en mening som:
"Han får en kram men inte jag".
Det var början på min stora kram-spree.
Fick en kram av programledaren Kristina, sen sa Emil (den andra programledaren) att han inte fick någon kram så jag fick krama honom också (nummer 2).

Vi blev ledda in till studion efter allt mitt flörtande med Maria.
En ganska härlig studio. Vi satt i fyra stolar i en halvcirkel runt Emil (ni får se i programmet senare). Våran animerade kortfilm "Om En Läskburk Visades". Allt gick bra, jag var lite stel men folk skrattade åt mina skämt. Fick senare höra att jag var den som sagt bäst saker också :D.

Efter programmet kom Maria fram och ville ta kort på oss tre. Jag gav henne en kram innan jag gick (nummer 3). Sen ljudkvinnan (nummer 4). Sen följde en som kallades Bitte oss ner till utgången, hon fick också en kram (nummer 5).

Vi gick och åt på en vegansk restuarang. Sen i taxin hem så satt jag och Toveh och pratade och jag sa något snällt och fick en kram (nummer 6).
Flyget bar i väg hem.

Kom hem åt och åkte in till stan igen. "Om En Läskburk" skulle visas på Roxy (fick vi reda av våran lärare precis när vi landade). Vi satt där, jag pratade med folk och märkte hur mycket utspritt folk jag känner. Hannah satt där och hon hade jag inte träffat på ett tag.

Men i alla fall det bev paus, pratade lite med Hannah, hälsade på Nicola (nummer 7). Satt där ett tag. Gick tillbaks till Hannah. Sen skulle filmerna som gått vidare till November Festivalen i Trollhättan visas upp. Våran kom med. Vi gick fram tog emot priset (nummer 8 & nummer 9). Jag pratade högt bland alla dessa människor. Gav lite PR för att vi ska vara med på TV.

Sen gick jag och satte mig vid Hannah. Pratade lite och sen slöt allt då gav jag henne en kram också (nummer 10), honbehövde det. Känns inte som om komplimanger går igenom, folk blir för utnötta att dem inte tror att folk menar det de säger.

Nu sitter jag här. Tänker på vad jag gjort det senaste året.
Jag har förändrats helt klart.
Nostalgin kommer upp tillsammans med ångesten och jag verkar inte kunna glömma.

Ska fira med mer nostalgi. Först det som faktiskt gjort mig riktigt glad, Harem och sen ska jag somna till Jewels Live DVD.

Och jag hoppas du förstår hur mycket du betyder för mig Ingrid.
Hon har gjort otroligt mycket för mig den senaste tiden och jag ska följa hennes råd.
Min näve är dock förstörd.

Kommentarer:
Postat av: Job

Said Ingrid, är det "min" Ingrid?
o_O

Schysst kramkavalkad annars. Du skulle nog trivas på Donner. :P

Jag hade gått till Roxy om Ellika hade gått... men hon var upptagen. Hade gått om jag visste att någon jag kände var där med, men det gjorde jag tyvärr inte. Du får visa mig din film någon gång.

Postat av: Job

Said Ingrid, är det "min" Ingrid?
o_O

Schysst kramkavalkad annars. Du skulle nog trivas på Donner. :P

Jag hade gått till Roxy om Ellika hade gått... men hon var upptagen. Hade gått om jag visste att någon jag kände var där med, men det gjorde jag tyvärr inte. Du får visa mig din film någon gång.

2005-09-09 @ 00:04:20
URL: http://job.blogg.se
Postat av: Jenny

Du verkar ha roligt du! Vill också åka omkring så där. Vi får la ses någon gång... när jag har pengar att tanka bilen för, så jag kan komma in till staden. =) Ha det grabben, och glöm inte: Du är värd massor. kramilur

2005-09-09 @ 10:06:39
URL: http://nenny85.blogg.se
Postat av: Towe

När ska ni va i TV? Du måste säga det snart så jag kan planera in det. Jag tänker verkligen inte missa det.

KRAM (nr 11. JA, den räknas!)

2005-09-10 @ 01:09:30

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback