Gud: Del 2...

Fick denna kommentar på mitt tidigare inlägg:
"Barnen som växer upp i familjer med Alkoholister som föräldrar. Föräldrar som slår sina barn. Du skrev exakt "kärlek är något man förtjänar" men förtjänar sådana barn ingen kärlek? Tänk på vad du skriver.
En älskande partner som blir slagen av sin partner? Förtjänade dom ett kok stryk?"

Ja jag sa att kärlek är något man förtjänar. Dock sa jag inte att alla som förtjänar kärlek får det.

Dock efter lite eftertanke så kan jag tänka om. Om man ser det från andra hållet. En man som slår sin fru får kärlek av henne ändå, även fast han då kanske inte förtjänar den kärleken.
Men kärlek är något man borde föärtjäna. Omtycknad och tryghhet är något man behöver. Alla behöver kärlek även de som inte förtjänar det, men den kärleken måste kunna hjälpa personen till att bli en bättre person...

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback