Nytt år...

Ja, det intressantaste är väl ändå att kolla tillbaka på det gångna året.
Så mycket har hänt att det är helt otroligt.
Förra nyåret kändes som i förrgår.
Dock så känns sommaren evigheter iväg.
Det fick mig att tänka på att man själv förändras hela tiden men miljön är sig lik.
Ringmuren har alltid sett likadan ut. Gåstigarna och platserna är sig lika.
Dock är det kanske intressant att berätta hur jag förändrats och vad som hänt, men det gör inte så stor skillnad ändå. För jag vill att folk ska se mig så som jag är denna stund. Och det är så dem ser mig också.
Deras version av mig...

Det som kanske inte är lika intressant men bra mycket mer betydelsefullt är vad som kommer hända detta år.

Den största saken jag stör mig på i livet. Är att jag inte kan se ur en annan människa. Jag är fast i denna ram som är mig och kan inte kliva ur den. Jag kan inte tänka som någon annan än mig själv. Jag kan inte smaka som någon annan än mig själv. Jag kan inte känna på något annat sätt än vad jag gör.

Jag undrar faktiskt om du har sett hur ljuset fastnar på en kvinna.

Kommentarer:
Postat av: raukan

Du och dina vackra ord.. :)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback