Lycka...

23:58 - 1/2 - 2007
Lycka...
Lycostravare, en person som stravar efter sin egen lycka.
Men hur mycket far andra lida innan den andras smarta har gatt over gransen. Eller handlar sin egen lycka om andras personers lycka ocksa?

Detta stalle forandrar ens perspektiv pa lycka.Man forstar att det man har racker, man ser klarare pa det so verkligen betyder nagot. Tystnad, koversationer, nara och kara.
Meningen med filosofi och Indien har forsvunnit endel tycker jag. Jag kanner att personer film, psykologi och vanner spelar storre roll. Det har ett mal just nu. Mojligheterna finns inte har.
Jag kan inte riktigt uppskatta Indierna och alla tempel, de pratar inte bra engelska och templena blir till slut for mycket sa man ser latt forbi de.

Jag satter inte mening i saker eller personer. Jag kan satta varde i det.
Jag satter mening i saker jag gor. Som att lyssna pa en van i nod, som att se pa en bra film, som att mysa i tacket en morgon pa en helg. Ganges, ritualer och handla billigt har tappat en viss mening for mig. Ganges och hindusimen ar inte lika spannande langre for mystiken har forvunnit.

4/2 - 2007
Buddha, Idolen...
Idag fick vi traffa en buddhistisk munk och ga pa manga olika buddhistiska tempel, bland annat platsen dar Siddharta hade sin forsta forelasning. Genom buddhismen har jag borjat, till stor del, tro pa reinkarnaktion. Manga fantastiska berattelser och levande bevis finns.
Kanns som hemma i templena, konstigt nog. Det far mig att tanka hem.
I alla religoner finns det idolbilder eller bocker man tillber. I buddhistiska tempel star buddhafigurer.
Vi var i ett tempel som var i en form av en lotusblomma som inte hade bilder, bocker eller nagot. Det var en samlingsplats for alla religoner. Dar kande jag mest frid, inte hemma, utan frid.

Petrus jagar mygg i bara handuk, samtidigt som han borstar tanderna. Ser komiskt ut.
Ska sova nu.

7/2 - 2007
Runt 24...
Klockan ar alltsa runt tolv. Har MP-3 spelarens horlurar tryggt i mina oron. Galna Indier har brollop och dansar utanfor vart hus (utanfor ar en underdrif och en overdrift, men husen ar sa tatt ihop sa i Sverige hade det kallats nara boende grannar) till indisk tecno, tro dem ALDRIG slutar.
Sitter pa taket ensam och endast pa en liten halmatta, den kalla betongen kanns mot rumpan.
Om jag reser mig upp sa har jag den heliga nedskrapade Ganges till hoger. Ibland rinner den mer som fil an som vatten.

Det ar mcyket prat om att finna lyckan inombords att jag forlorar min utatriktning.
Mitt mal med resan forsvinner sakta ut som sanden i ett timglas. Vill vara har med en person som vill samma saker, eller nagon som kan gora kompromisser. Jag kanske borde prova mina vingar och resa ensam. Kommer kosta mer pengar, men det kanske blir vart det.
I want to be in Clevland.

09:19 - 8/2 - 2007
Indien ar...
Indien ar ett land dar enskilda ljud gar i rytm men allt man hor ar oljud, dem tutar till och med i rytm.
Indien ar ett land dar tempelna kanns heliga for dem ar rena.
Indien ar ett land dar trafiken ar i ett 24 timmars kaos.
Indien ar ett land dar tva fordon tutar at varandra men ingen gor nagot.
Indien ar ett land dar folk bor i extremt sma utrymmen men de spenderar miljoner pa brollop som haller pa i fem dagar.
Indien ar ett land dar heliga kor ater vart skrap.
Indien ar ett land adar man reparear byggnader med godsel.
Indien ar ett land dar de heliga mannen blir sa hoga att dem knappt ser skillnaden pa heligt och icke-heligt.
Indien ar ett land dar nar det regnar sa flyter koskiten som brunt vatten langs gatorna, overallt.
Indien ar ett land "where nothing makes sense"

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback