Oscar i Panji...

Da var det dags for den arliga gubben att delas ut igen. Sjalvklart sa missade jag inte denna ars gala som var forvansvart bra jamfort med de senaste 4 - 5 aren.
Scorcssee fick sin Oscar i regi for en film som jag antar inte kan sla upp till legenderna Taxi Driver eller Raging Bull eller manga andra av hans fina vark. Jag har trots allt inte sett The Departed men ska gora det inom kort.
Och trots utlandska filmerna iar sa var det ganska fa som vann. Pans Labyrinth var den stora utalndska vinnaren men vann inte ens i basta utlandska film da tyskland tog hem segern. Babel vann inte, inte ens for dess fina musik men den kanske inte var fullt vart det heller.
Nog om vinnarna, hur var galan. Ellen lyckades lyfta stolpigheten ur det mesta vilket var valdigt skont, hon var riktigt duktig och lyckades blanda in mer practical jokes an Steve Martin och lyckades da och da na upp till Billy Crystals glada visuella uttryck.
Al Gore var ett noje och se och inte helt ofrovantat sa vann han Oscar for basta dokumentar.
Mycket underhallande gala med manga guldkorn, trots det sa kandes det som om de inte hade dragit ut pa temat May We Quote You tillrackligt, kandes som om ljuden var en storre del av temat an orden.
Ser redan fram emot den 80 oscarsgalan och dess tema...
Rorande var ett ord att beskriva kvallen (morgonen)...

Annars sa spydde jag i borjan av oscarsgalan vilket inte avr allt for trevligt. Men kanns lite battre nu.
Och ja du jag langtar hem, vill hem och vila upp mig, kanner jag. Jag och Filip pratar svensk mat allt for ofta...
Vill faktist hem...

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback