Tankar och Annat...

Känns som det var längesedan jag skrev något klokt här.
Känns som det finns mindre tid att skriva men mer saker att skriva om.
Känns som om mycket hamnar på is dock.
Känns som att världen är ett töcken just nu.

Personer saknar mig, personer vill att jag ska höra mig, personer vill ha mig i närheten.
Som många kanske inte vet så har jag pratat med Lovisa i telefonen och faktiskt träffat henne en gång efter höstlovet. För er som minns mig på den tidiga tiden så var det en svår tid för mig som lätt passerat förbi de senaste två åren. Kändes bra att träffa henne och prata om gamla tider.

Kristin är underbar. Hon är för underbar och hon vet inte ens om det.
Vinterlovet var underbart att få spendera tid med henne.

Ordet unde
rbar används inte så ofta här som på Gotland, tror det har med åldern att göra.
På ett sätt är det synd men tror det faktiskt mest är bra. Att karaktisera en person som underbar är nästan att sätta personen på en pedestal som någon gång kan rasa, det är som att ha falska förhoppningar.
Jag sätter Kristin på en pedestal, men hon bara kunna krossa den på ytterst få sätt.

Min relation till droger har också blivit mer nära, ibland känns mitt val som nykterist bra, ibland mindre bra. Det är ingen viktig fråga för mig längre. Tycker ofta att det diskuteras för mycket och man lägger för mycket tyngd på drogerna när det är våldet som man borde ska koncentrera sig på.
Säger inte att alkhol är bra utan att det kanske inte behöver vara dåligt för mig (tusen UNF:are kommer att attackera mig, AHHHHHHH!)...

Jaja, sak samma. Som buddhisterna säger "inget är beständigt och om man tror det så är det falsk lycka" ;)... Var på Buddhistföreläsning idag...

Samtidigt som jag sätter Kristin på en pedestal så har jag hittat en styrka inom mig själv som enbart är beroende av mig. Jag börjar känna mig starkare som person och ser mig själv som en helhet, jag vill skapa en lycka och harmoni som är skapad mig och inte beroende av någon annan. Sen att jag är en sådan som trivs bäst i en relation ser jag som ett personlighetsdrag och inte en källa för lycka.

Kommentarer:
Postat av: Kristin

You put your girl up on a pedestal, then you wait for her to fall?

2007-01-17 @ 18:29:53

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback