Wierd Ain't It?...

Bagger Vance: What I'm talkin about is a game... A game that can't be won only played...
Rannulph Junuh: You don't understand...
Bagger Vance: I don't need to understand... Ain't a soul on this entire earth ain't got a burden to carry he don't understand, you ain't alone in that... But you been carryin' this one long enough... Time to go on... lay it down...
Rannulph Junuh: I don't know how...
Bagger Vance: You got a choice... You can stop... Or you can start...
Rannulph Junuh: Start?
Bagger Vance: Walkin...
Rannulph Junuh: Where?
Bagger Vance: Right back to wehre you always been... and then stand there... Still... real still... And remember...
Rannulph Junuh: It's too long ago...
Bagger Vance: Oh no sir it was just a moment ago... Time for you to come on out the shadows Junuh... Time for you to choose...
Rannulph Junuh: I can't...
Bagger Vance: Yes you can...

Det finns kanske ingen som förstår varför jag håller denna film nära mitt hjärta, och om det är någon som förstår det så är det en eller max två.
Filmen handlar om Golf och heter Legend Of Bugger Vance.
Junah har tappat sin sving, han var stor ända tills han åkte till första världskriget.
Nu utamanas han av två andra nutidens legender och han måste hitta sin sving igen.
En film om golf?
Det är konstigt hur en person som inte är intresserad av golf på något sätt, och inte någon annan sport heller kan hålla denna film så nära. Ändå så förstår jag det så klart.

"Det finns inte en själ som inte har en börda som han inte förstår"
Tycker det låter vackert.

Jag har kanske inte mått jättebra på sistone, jag inser saker som jag måste ta tag i men vill inte. Rädslor.

Jag läste igenom alla mina kärleksbrev idag, det var ganska många och några var lite ångestladdade.
Det är konstigt att över 90 procent av de brev jag har kommer från Lovisa, först trodde jag det var långdistans men jag och Kristin har hållt ut lika länge på långdistans.
Bli inte ledsen Kristin, jag förstår varför, tror jag.

Tror det beror på min självständighet, jag har inte gett lika mycket eftersom jag är inte lika rädd längre.
Fram tills nu kanske :P...

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback