Oscar och Lite Ångest...

Jag har lite sommarångest just nu, för er som inte vet vad sommarångest är så är det då man känner sig utelämnad från någonting som inte finns, man känner att något händer som inte händer. Detta händer när det börjar bli ljust ute och varmare, då börjar man känna att folk går ut på kvällarna och man tror att folk gör något kul och givande, när man vet att de inte gör något man hellre skulle vilja göra. Sommarångest är bland de jobbigare.

I alla fall så läste jag Ebert recension på en film från -62, "Whatever happened to baby Jane?" och då skriver han detta:
"Davis (1908-1989) had a more suitable image in her next-to-last film, the touching "The Whales of August" (1987), where she and Griffith's silent star Lillian Gish (1893-1993) played sisters. It, too, gave rise to an anecdote. Its director, Lindsay Anderson, told me that one day he said, "Miss Gish, you have just given me a perfect close-up." Davis observed, "She should. The bitch invented 'em.""

Lillian Gish var stjärnan till filmer som Broken Blossoms och Birth Of A Nation och flera kortfilmer innan det som gjordes av D.W Griffith.

I alla fall avr oscarsgalan bland de bättre på senare år, underhållande och Stewart höll galan flytande och klarade sig ritktigt bra. Tror att alla ville anstränga sig lite extra nu efter strejken. Gil Cates borde hoppa av. Faktum är att jag tror de måste byta folk och få upp ett nytt engemang i galan, känns som om alla börjar bli lite trötta.
Bra filmer vann och det var överraskande, trodde faktiskt på mindre bra filmer och jag fick nog fler rätt på Tycker än Tror i mina tippningar, men allt som allt 13 rätt på tippningarna på min blogg och det är inte fy skam, det är runt 66% i alla fall.
 Allt som allt en underhållande gala.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback